Currently unavailable for a full-time job

CMDay

bannerDit project is gemaakt voor de Haagse Hogeschool om aandacht te besteden aan het verminderen van uitval voor de eerstejaars studenten van de opleiding CMD(communicatie en multimedia design) het doel is om de studiesucces te vergroten. Studiesucces betekent dat de student met 51 punten of meer doorgaat naar het tweede jaar. Aan onze project groep is gevraagd om een service(design) te bedenken die werkt aan het vergroten van studiesucces.banner



Probleem

Het huidige probleem is dat de huidige aangeboden service niet aansluit op de behoeften van eerstejaars studenten CMD aan De Haagse Hogeschool, wat betreffende het ondersteunen bij behalen van studiesucces.

Doel

Het doel van dit project is het aanbieden van een service die aansluit op de behoeften van eerstejaars studenten, betreffende het ondersteunen bij het behalen van studiesucces.


Tijdlijn

Onze stakeholders zijn eerstejaars CMD studenten, tweedejaars CMD studenten, SLB’ers en docenten. Voor het onderzoek ligt de focus bij eerstejaars CMD studenten aan de Haagse Hogeschool in Den Haag. Voor het aanscherpen van de opdracht en daarbij het vaststellen van wat precies het probleem is, is er begonnen met een vooronderzoek. Het vooronderzoek bestaat uit een brainstormsessie, enquêtes en korte interviews met de stakeholders. Voor het vooronderzoek is gekozen om een tijdlijn van jaar één van CMD aan De Haagse Hogeschool vast te leggen. Een tijdlijn visualiseert de contactmomenten, ndere momenten en emoties die dan spelen die belangrijk zijn voor het vooronderzoek

banner

Customer journey

In de customer journey map staan de pijnpunten van de 1e en 2e jaars CMD studenten. De customer journey is doormiddel van een enquete en interviews in kaart gebracht. Voor dit project leggen we de focus op de groep Neutrale Noa, omdat zij een potentiële afvaller kan zijn maar ook potentie heeft om haar naar het volgende jaar te gaan. Deze groep zal voornamelijk de focus krijgen bij dit project. De studenten die twijfelen of ze de juiste keuze hebben gemaakt (dalende Dave), zullen geen meerwaarde hebben voor dit project. Uit een interview met zowel de werkgever als de Faculteit coach is gebleken dat deze doelgroep niet van belang is voor de opleiding. De opleiding wil zich voornamelijk focussen op studenten die potentie hebben om studiesucces te halen

banner

Moodboard

Oppepper'tje is een concept dat zich focust op verschillende momenten door het jaar, waarbij studenten van CMD Den Haag toe is aan een kleine oppepper. De naam van het concept legt hierbij de nadruk op het kleine oppepper momentje door te eindigen met ‘tje. Bij het concept is de focus gelegd op 4 kernwaarden. De studenten moeten door middel van een oppepper gemotiveerd worden, geïnspireerd raken, kennis vergaren en ontspannen.

Dit concept zal het huidige probleem ‘De huidige aangeboden service sluit niet aan op de behoeften van eerstejaars studenten wat betreffende het ondersteunen bij behalen van studiesucces’ kunnen oplossen door middel van het creëren van kleine en grote momenten door het schooljaar heen die de student inspireren, motiveren, nieuwe kennisgeven en ontspannen. Wat zorgt voor een oppeppertje!

banner

Middelen

Om het concept ‘oppepper’tje en de momenten tastbaar te maken voor de studenten, wordt gebruik gemaakt van verschillende middelen. Deze middelen zijn met elkaar verbonden om de studenten op verschillende momenten en via verschillende kanalen een oppeppertje te geven tijdens hun studie.

Enkele middelen zijn de blikjes, Instragram, website van CMD aanpassen en een applicatie voor de telefoon.

banner
Instagram om de doelgroep te benaderen

Uit onderzoek kwam naar voren dat de doelgroep het meest gebruik maakt van Instagram. Bij deze oppepper is het betrekken van de student een stuk makkelijker. Zo kun je door middel van insta stories op verschillende manieren input vragen van de studenten. De insta stories zijn kleine video’s van maximaal 15 seconden. De insta stories zijn maar 24 uur beschikbaar, maar tegenwoordig heeft Instagram ook de functie om belangrijke stories vast te leggen met behulp van hoogtepunten die op het profiel van de gebruiker te vinden zijn.

banner
Categorie

Service design

Opdrachtgever

The Haagse Hogeschool

Periode

December 2019 - Februari 2020

Tools

Adobe illustrator, Sketch, Photoshop

Methodes & technieken
Onderzoeksfase:

  • OnderzoekSurvey
  • Users interview
  • Emotional journey
  • Customer journeymap
  • Co-create workshop
  • Moodboard
  • feedbacksessies

Create concept:

  • Co-design
  • Prototyping schermen en middelen

CASES WAAR IK TROTS OP BEN Trotse projecten
Responsive image

FURBAN

Vanuit Centric had ik een afstudeerproject gekregen namelijk Furban. Furban (Future Urban) is een platform dat gemeentes ondersteunt bij inwonersparticipatie in het fysieke domein. Met Furban kan de gemeente eenvoudig ideeën opdoen bij inwoners. De gemeente maakt projecten aan en nodigt gebruikers uit om zelf 3D ontwerpen te maken en deze te delen met buurtgenoten.

Het doel is dat met behulp van Furban een enthousiasmerende digitale omgeving wordt gecreëerd, waarmee de gemeente in dialoog kan gaan met haar burgers, zodat zij meer betrokken worden bij de inrichting van hun directe leefomgeving. Dit vergroot de mogelijkheid tot participatie bij de invulling van hun directe leefomgeving. Mijn doel is een herontwerp van Furban op te leveren met een verbeterde usability en goed persuasive design.

CMD'DAYTJE

Dit project is gemaakt voor de Haagse Hogeschool om aandacht te besteden aan het verminderen van uitval voor de eerstejaars studenten van de opleiding CMD(communicatie en multimedia design), het doel is om het studiesucces te vergroten. Studiesucces betekent dat de student met 51 punten of meer doorgaat naar het tweede jaar. Aan onze project groep is gevraagd om een service(design) te bedenken die werkt aan het vergroten van studiesucces.

Het huidige probleem is dat de huidige aangeboden service niet aansluit op de behoeften van eerstejaars studenten CMD aan De Haagse Hogeschool, wat betreft het ondersteunen bij behalen van studiesucces.

Het doel van dit project is het aanbieden van een service die aansluit op de behoeften van eerstejaars studenten, betreffende het ondersteunen bij het behalen van studiesucces.

Responsive image
Responsive image

T-MOBILE VAS PAGINA'S

Binnen het bedrijf heb ik met verschillende soorten UX-cases/projecten meegewerkt. Ik zorgde samen met collega's dat de B2C(business to consument) en B2B(business to business) constant werden verbeterd, door testen uit te voeren en herontwerpen te maken. Het grootste project waar ik aan mee heb gewerkt is het herontwerpen van de VAS(value added service) pagina's van T-Mobile, die helaas niet online getoond kunne worden.

Ben je Nieuwgierig naar mij?

Wil je mij beter leren kennen en mijn vaardigheden en liefde voor het vak ontdekken,
mail dan naar Tessajaworski@gmail.com, dan drinken wij samen gezellig thee of koffie.

Bekijk mij ook op: Instagram , Facebook of Linkedln